zaterdag 30 januari 2010

Internet voor senioren

Vanaf volgende week starten we in de bib van Maaseik weer met computercursussen voor senioren.

Tijdens de cursus 'internet voor senioren' leer je op eigen tempo het wereldwijde web verkennen. Internet is als medium immers al lang niet meer weg te denken in de samenleving. De dag van vandaag is er haast niets meer dat niet op de informatiesnelweg terug te vinden is. Bedrijven, verenigingen, kranten, openbare besturen,... elk hebben ze hun eigen stek op het “mondiale web”, dat ondertussen een onmisbare bron van informatie is geworden. Hoe vind ik mijn weg in dit overdadige informatieaanbod? Via Google of andere zoekmachines en welke zoektermen gebruik ik het best om te vinden waarnaar ik precies op zoek ben? Internet is echter niet enkel een onuitputtelijke bron voor wie naar allerhande informatie op zoek is, het is ook een handig communicatiemiddel. Hoe beheer ik efficiënt mijn e-mail? Hoe werken die sociale netwerksites zoals facebook precies en wat kan ik er allemaal mee? Waar kan ik leuke filmpjes bekijken of muziek beluisteren en hoe plaats ik mijn eigen foto's op het web? Internetbankieren, hoe werkt dat? Tegen welke gevaren (vb. virussen) moet ik mij beschermen? Kortom: de absolute basis van het internet kom je te weten tijdens deze initiatiecursus van twee lessen. Er wordt daarbij vooral stilgestaan bij de dingen die je hierbij persoonlijk het meest interesseren.

Wanneer: donderdag 4 en 11 februari 2010 van 9.00 tot 11.30 uur

Waar: de bib van Maaseik

Docent: Martin op’t Roodt (i.s.m. het Cultuurcentrum Achterolmen)
Meld je aan via jacques.dalemans@maaseik.be

Geen opmerkingen :