vrijdag 4 november 2011

Senioren op weg met de computer


Donderdag 17 november 2011 van 9.00 tot 11.30 uur in de bib van Maaseik

De computer is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Ook senioren willen graag weten wat er allemaal te beleven valt achter de computer. Maar het is soms moeilijk om de snelle ontwikkelingen allemaal op de voet te volgen. Tijdens deze kleine cursus maak je kennis met een aantal belangrijke toepassingen en krijg je antwoord op de vragen waar je persoonlijk mee worstelt! Een aantal veelvoorkomende vragen zijn bijvoorbeeld:

Hoe werkt mijn besturingssysteem?
Hoe bekijk ik de filmpjes die vrienden mij toesturen via e-mail?
Hoe zet ik zelf mijn foto’s op het web?
Hoe functioneert internetbankieren?
Welke zoektermen gebruik ik het best via ‘google’ als ik info wil vinden over een vakantiebestemming?
Hoe werkt facebook en wat kan ik ermee?
Waar kan ik ‘legaal’ muziek beluisteren en/of downloaden?
Hoe sla ik mijn documenten op en vind ik ze terug?

Kortom: het is de bedoeling dat je na deze voormiddag echt zin krijgt om zelf verder aan de slag te gaan! Docent: Martin op’t Roodt (i.s.m. het Cultuurcentrum Achterolmen)

Meld je aan via jacques.dalemans@maaseik.be (089 / 569 951)  of www.achterolmen.be

Geen opmerkingen :