maandag 14 november 2011

Taalstimulering voor anderstalige kleuters: thema ‘Muziek’

Tijdens de sessie taalstimulering op zaterdag 12 november zijn we gestart met het voorlezen van het verhaaltje ‘gitaren, trommels en augurken’ waarin Bobo en zijn vriendjes een popgroep vormen en hun eigen instrumenten maken.

Dat is iets wat juf Anneleen ook had gedaan. Ze had allemaal zelfgemaakte instrumentjes bij die de kinderen mochten gebruiken voor een geluidsspelletje. D.m.v. gebaren gaven de begeleiders aan of de kinderen harde of net heel zachte geluiden mochten maken. Na een korte pauze nam juf Leen haar gitaar erbij en hebben we de kleuters het liedje ‘Keteltje’ aangeleerd m.b.v. bewegingen.



Keteltje dik van buik
Dit is mijn oor en dit is mijn tuit
Als het water kookt dan roep ik luid
Til me op en schenk me uit



Op 30/11 komt de Sint naar onze bib. Vandaar dat sinterklaasliedjes als ‘Zie ginds komt de stoomboot’, ‘Sinterklaasje bonne bonne’ en ‘Sinterklaas kapoentje’ niet mochten ontbreken. De kleuters mochten hierbij nog eens gebruik maken van de instrumentjes en dit deden ze vol enthousiasme!


De volgende sessie zal plaatsvinden op 26 november. Tot dan!

Geen opmerkingen :