donderdag 29 december 2011

Leesplezier in 2011: het lijstje van Karla



We hebben weer een 25-tal boeken achter de kiezen in 2011. Het is niet gemakkelijk om daaruit een top 10 te distilleren. Hierbij toch een poging, onderstaande titels hebben mij in elk geval een aangename, grappige, ontroerende, (ont)spannende en/of verrassende leeservaring bezorgd.

01. Twee cowboys / Annie Proulx
02. Sprakeloos / Tom Lanoye
03. Zomerhuis met zwembad / Herman Koch
04. De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween / Jonas Jonasson
05. De autist en de postduif / Rodaan Al Galidi
06. Onder vrienden / PB Gronda
07. Norwegian Wood / Haruki Murakami
08. Kill your friends / John Niven
09. Rebetiko / David Prudhomme
10. Aankomen in Bali / Ingrid Vander Veken

Van welk(e) boek(en) heb jij in 2011 het meest genoten? 
We vernemen het graag via deze blog of op onze Facebook!

1 opmerking :

ZENODotus zei

Er zijn zoveel boeken hé die de moeite zijn denk ik...

Anyway ik heb alleszins genoten van "Huid en haar" van Arnon Grunberg, wat terug op en top Grunberg was, hoe hij de liefde verwoordt blijft uniek, en niet bedoeld voor mensen die graag liefdesromannetjes leven.
Waar ik ook van genoten heb is "Veilig leven in een science fiction wereld" van Charles Yu, een heel uitgekiend boek, die de paradoxen van tijdreizigen onder woorden probeert te brengen.
Op het ogenblik ben ik de nieuwste van Stephen King aan het lezen "22/11/1963" en het leest terug als een trein! Je zou denken dat 900 pagina's lang is, maar Stephen King kan het zo vertellen dat het van de eerste tot de laatste pagina spanned blijft!