donderdag 4 oktober 2012

Initiatie 'Internet voor senioren'



Donderdag 18 en 25 oktober van 9:00 tot 11:30 uur 
Bib Maaseik

Binnenkort starten we in de bib van Maaseik weer met enkele kleine computercursussen voor senioren.  Internet is in onze samenleving niet meer weg te denken. De dag van vandaag blijft er haast niets meer over dat niet op de informatiesnelweg terug te vinden is. Bedrijven, verenigingen, kranten, openbare besturen,... elk hebben ze hun eigen stek op het “mondiale web”, dat ondertussen een onmisbare bron van informatie is geworden. Hoe hou ik het hoofd boven water in dit overdadige informatieaanbod? Doe ik dit via Google of andere zoekmachines en welke zoektermen gebruik ik het best om te vinden waarnaar ik precies op zoek ben?

Internet is echter niet enkel een onuitputtelijke bron voor wie naar allerhande informatie op zoek is, het is ook een handig communicatiemiddel. Hoe beheer ik efficiënt mijn e-mail? Hoe werken die sociale netwerksites zoals facebook precies en wat kan ik er allemaal mee? Waar kan ik interessante filmpjes bekijken of muziek beluisteren en hoe deel ik mijn eigen foto’s met vrienden of familieleden?

Internetbankieren, hoe werkt dat? Tegen welke gevaren (vb. virussen) moet ik mij beschermen?

Tijdens de initiatiecursus 'internet voor senioren' leer je op eigen tempo het wereldwijde web verkennen. Kortom: de absolute basis van het internet kom je te weten tijdens deze twee voormiddagen. Er wordt daarbij vooral stilgestaan bij de dingen die je graag wil weten of die je persoonlijk het meest interesseren. 

Docent: Martin op’t Roodt (i.s.m. het Cultuurcentrum Achterolmen)
Meld je aan via jacques.dalemans@maaseik.be (089 / 569 951) of www.achterolmen.be.

Geen opmerkingen :