woensdag 7 augustus 2013

Saskia De Coster komt naar onze bib met haar ‘project 397’


Zaterdag 5 oktober om 11.00 uur 
Bib Maaseik 

De jonge Vlaamse auteur Saskia De Coster (°1976) debuteerde in 2002 met de novelle Vrije val. De redactie van De Brakke Hond riep haar prompt uit tot één van de ‘Mooie jonge honden’ (Nieuw Vlaams literair talent). In sneltempo volgden Jeuk  (2004), Eeuwige roem (2006), Held (2007) en Dit is van mij (2009). De Costers werk wordt gekenmerkt door een sterke stijl, verrassende beelden, knappe inzichten en indringende verhalen.

Momenteel oogst Saskia De Coster veel bijval met het ambitieuze Wij en ik. Aan deze 397 pagina's dikke familieroman heeft de schrijfster langer gewerkt. De lezer belandt middenin een upperclass milieu dat haar kleine en grote drama’s binnenskamers probeert te houden. Familiegeheimen, liefde, waarheid en ambities staan regelmatig op gespannen voet.  

Tom Lanoye heeft het op de flap van het boek over: ‘Al jaren de koppigste, grilligste en aantrekkelijkste pen van België.’ 

Nederlands schrijver Herman Koch spaart evenmin de mooie woorden: 'De Grote Vlaamse Roman is niet dood. Hij is zojuist geschreven door Saskia De Coster. "Wij en ik" is een roman die me nog lang zal blijven achtervolgen. Ijzersterk en onvergetelijk.' 

Voor de uitgever Prometheus is Wij en ik 'zowel een literaire Desperate Housewives als een Europees antwoord op Vrijheid van Jonathan Franzen. Een magistrale kroniek van een manke familie van deze tijd.' 

Saskia De Coster pakt graag uit met verrassingen. Om haar nieuwe roman onder de aandacht te brengen lanceerde ze "Project 397".  Elke dag leest ze op een andere locatie een bladzijde voor uit Wij en ik. Ze neemt daarbij alles op met haar iPhone en post de filmpjes op haar website. Wie dit wenst kan dus 397 dagen lang haar boek gratis beluisteren!

Goed nieuws!
Saskia De Coster komt ook in de bib van Maaseik een bladzijde voorlezen uit Wij en ik. We verwachten haar op zaterdag 5 oktober om 11.00 uur. De auteur zal aansluitend een korte lezing verzorgen. 

Iedereen is welkom, de toegang is gratis!

Meer info

 

Geen opmerkingen :