donderdag 16 maart 2017

De mooiste gedichten uit het Nederlandse taalgebied

De deelnemers van onze leesclub selecteerden n.a.v. een bespreking in februari een 150-tal favoriete gedichten uit het Nederlandse taalgebied. Het gaat om een bloemlezing van gedichten uit de 20ste en 21ste eeuw.

De top 20 willen we je niet onthouden.

01 Lijmen - Joke van Leeuwen
02 Dochter en ik - Lut de Block
03 Vier manieren om op iemand te wachten - Joke Van Leeuwen
04 Voor een dag van morgen - Hans Andreus
05 Kooitje - Cees Buddingh'
06 Kerstboodschap - Freek de Jonge
07 Moeders - Luuk Gruwez
08 Bij mij zijt ge veilig - Wim Helsen
09 Het huwelijk - Willem Ellschot
10 Levensgevaarlijk gedicht - Paul Snoek
11 Ineens - Anna Enquist
12 Ik wil naast je liggen - Rodaan Al Galidi
13 Mijn moeder is mijn naam vergeten - Neeltje Maria Min
14 Bezette stad - Paul Van Ostaijen
15 Aan een klein meisje - Annie MG Schmidt
16 Credo - Remco Campert
17 ik drink op de mensen - Paul Van Vliet
18 Regen - Lieve Moenssens
19 Weggaan - Rutger Kopland
20 Deze herfst - Stijn Vranken

Geen opmerkingen :